torsdag 2. oktober 2014

GG MANDAG_6.OKT-14

morgenen: flytt alle modeller opp i klasserommet.
                   pultene stilles i en ryddig formasjon, med veggplass bak.
                   still modellene ut på pultene, med relevante tegninger i bakrunn.

kl:12 Espen og Alexander ser på arbeidet under lunsj, ca 1 time.
kl:13 Espen og Alexander gir feedback på utvalgte eksempler og gir en tilbakemelding som kan gagne hele klassen.

                

DETTE VIL VI SE:
         
Layout i modell: Hvor er rommene, hvor/hvorfor er de plassert/dimensjonert i den
utvalgte planløsningen. Visning av gulvflater med aktivitet, nivåforskjeller. Ikke nødvendigvis vekt på konstruksjon på dette stadiet.
Overganger: Hvordan færdes man mellom de ulike rommene/ materialer/ overganger/ åpninger. Kontakt mellom situasjoner og funksjoner som spise- lage mat, arbeide-pause, buffer i forhold til støy etc. Oppbevaring av diverse utstyr.
Klimatiske overganger, regn-solskinn i forhold til lukket og åpent. Kalde-varme soner. Skittne-rene soner, gummistøvler regntøy etc. 

PRESENTERS I SKISSEFORM SOM OPPLEGG FOR EN DISKUSJON.
Ferdig ca kl:16

______________________________________________________________________________


in the morning: move all the models up in the classroom.
                        desks; set in a neat formation, with wall space behind.
                        place the models on the desk, with relevant drawings in the background.

at: 12, Espen & Alexander looks at  the work during lunch, about 1 hour.
at: 13, Espen & Alexander provides feedback on selected examples and will provide feedback that can  benefit the whole class.



WHAT WE WANT TO SEE:

Layout in model: Were are the rooms where / why are they positioned / dimensioned in the
selected layout. Display of surfaces describing activity, level differences. Not necessarily focus on the construction at this stage.
Transitions: How to move ​​in-between the various rooms / materials / transitions / openings. Contact between situations and features like dining-cooking, working-resting, buffer to noises, etc. Storage of equipment.
Climatic transitions: rain-sunshine in relation to 'closed' and 'open'. Cold-hot zones. dirty-clean zones, rubber boots & rainwear (were to put) etc? 

PRESENTED IN SKETCH FORM AS A BASE FOR A DISCUSSION.
Done at approx: 16